Spojte sa s nami:

Blog: 16 bodov, ktoré nesmú chýbať vo vašej brand strategii

pixabay.com

Marketing

Blog: 16 bodov, ktoré nesmú chýbať vo vašej brand strategii

Založiť v tejto dobe novú značku nie je žiadny problém. Vybudovať pre svoju značku kvalitnú pozíciu na trhu, dostať ju medzi ľudí, zabezpečiť rozpoznateľnosť značky, to už je úplne iná liga. Ak premýšľate o tom, ako posunúť svoju značku vpred, alebo plánujete uviesť na trh úplne novú značku, toto si pokojne vytlačte a nalepte nad pracovný stôl.

Toto je 16 prvkov, ktoré by mali tvoriť základný kameň Vašej brand stratégie:

1. Analýza konkurencie – kto sú Vaši hlavní konkurenti, čo sa od nich môžete naučiť, v čom ich môžete predčiť …

2. Odpoveď na otázku PREČO? Čo je elementárnym základom Vašej značky, prečo jej veria zamestnanci i klienti, na akých základoch je postavená …

3. Architektúra značky – ako je značka prepojená s produktom, aký je plán budovania značky do budúcna, ako značka zapadá do širšieho konceptu biznisu a ako je s ním spojená.

4. Kreatívne prvky značky – logo, typografia, farebnosť, komunikačny tón …

5. Pozícia značky – ako je značka zadefinovaná v hlavách klientov a ako chcete aby bola vnímaná.

6. Prísľub značky – akú pridanú hodnotu chce značka prinášať svojim klientom.

7. Prečo by mali zákazníci Vašej značke dôverovať, že svoj prísľub naplní?

8. Trhové príležitosti pre značku – poznáte ich? Máte urobený prieskum trhu?

9. Poznáte zákaznícke túžby a očakávania? Viete ich uchopiť a pracovať s nimi?

10. Aké je kľúčové posolstvo Vašej značky? Má Vaša značka svoj unikátny príbeh? Akými cestami tento príbeh komunikujete svojim klientom?

11. Charakter značky – na akom základe je postavená, čo tvorí opornú kostru značky? Ako sa to dá použiť v biznise?

12. Aká je “osobnosť” Vašej značky? Ste zábavní, alebo úprimný, ste športový typ, alebo skor elegán. Budú sa vedieť s osobnosťou Vašej značky stotožniť Vaši klienti?

13. Máte svoju 3 ročnú roadmapu pre Vašu značku? Takýto plán Vám môže pomocť udržať sa na svojej ceste, keď budete mať potrebu odbočiť.

14. Bariéry úspechu Vašej značky – poznáte ich? Viete ako sa s nimi vysporiadať?

15. Zákaznícke profily – mať spracované tzv. “buyer persons” t.j. profily potenciálnych klientov, ktorí by mohli u Vás nakúpiť výrazne pomôže Vašim marketérom pri tvorbe stratégie, ako ich osloviť.

16. Aký je VÝRAZ Vašej značky? Ako Vaša značka komunikuje a ako sa správa naprieč komunikačnými kanálmi?

Týchto 16 bodov nie je a nikdy nemôže byť finálny zoznam ani zaručený recept na úspech Vašej značky. Môže však výrazne pomôct pochopiť obrovský komplex detailov, z ktorých sa úspech každej značky skladá.

Ak sa vám tento článok páči a poznáte ľudí, ktorým by mohol pomocť, budem rád za zdieľanie.

 

Zobraziť všetky články od Imrich Kovaľ


O autorovi

Imrich Kovaľ – Analytik, konzultant a obchodník, už viac ako 10 rokov sa venujem digitálu s dôrazom na Open Source redakčné systémy WordPress, Joomla a Magento. Pomáham klientom s ich online riešeniami na mieru, firemnými prezentáciami, produktovými webmi, eshopmi a propagáciou projektov prostredníctvom online marketingu.

V poslednom období zúročujem skúsenosti zo segmentu v biznis analýzach klientov a ich projektov, aby sme im u nás v MERINEO dokázali ponúknuť viac, než len vytvorenie webu alebo eshopu. Rad spoznávam klientov a ich biznis aj zo stránok, ktoré nepoznajú ani oni sami.

Kontakt: www.merineo.sk

 

Odoberajte novinky Biznis klubu na Váš mail

* indicates required

Vyjadri svoj názor

Prepájam podnikateľov, organizujem rôzne stretnutia a vzdelávacie aktivity zamerané na podnikateľov. Rád diskutujem na témy o podnikaní a usmerňujem správnymi otázkami - takto spoločne hľadáme odpovede a riešenia. Som členom Slovenskej živnostenskej komory (predseda krajskej zložky v Nitre). Mám rád kávu, vo voľnom čase brázdim hory na horskom bicykli.

Viac v kategórii Marketing

Najčítanejšie:

Sledujte nás na Facebooku:



Odporúčame



Odporúčame:

Autori článkov pre portál:

Biznisklub.sk ISSN 2585-9250

Marek Štrba – šéfredaktor

Miroslav Gandžala – účtovníctvo

Ing. Michal Kučera – pokladnice, VRP

Ing. Ondrej Mizerák M. Sc. – podnikateľské poradenstvo

JUDr. Martin Bajužík – advokát

Mgr. Andrej Srnka – technické zabezpečenie / GDPR

JUDr. Katarína Kročková – ochrana osobných údajov / GDPR

Ing. Soňa Ondrejková – biznis mentoring a tvorba individuálnych biznis riešení

JUDr. Lenka Katríková – obchodné právo, ochrana osobných údajov, duševné vlastníctvo

JUDr. Zuzana Niederlandová – právo a legislatíva

Ing. Emil BURÁK, PhD. – ekonóm a daňový odborník

Peter Tomčány – účtovníctvo a účtovné poradenstvo

 

Zobraziť všetkých autorov

Na vrch