Spojte sa s nami:

Aj malý eshop môže predávať lepšie. Zapnite si Google Shopping

zdroj: Google

Marketing

Aj malý eshop môže predávať lepšie. Zapnite si Google Shopping

Potrebujete zviditeľniť váš eshop a zvýšiť tržby? Google Shopping ponúka finančne nenáročné riešenie aj pre malých predajcov. Ponúknite potenciálnym zákazníkom to, čo hľadajú.

Google shopping alebo Nákupy Google sú súčasťou služieb Google Ads. Jednoduchou formou dokážu spropagovať tovar vášho eshopu. Stačí vám k tomu produktový feed (XML feed).

Čo sú to Google nákupy?

Zákazník hľadá holiaci strojček. Do vyhľadávač Google zadá kľúčové slovo alebo v lepšom prípade typ modelu výrobku. Google mu zobrazí relevantné alebo podobné produkty z danej kategórie od eshopov, ktoré majú spustený Google Shopping. To znamená, že zákazník uvidí v hornej časti stránky určité typy holiacich strojčekov, ktoré by ho mohli zaujať.

Google Nákupy sú reklamy, ktoré zobrazia produkt v základnej informačnej výbave. Hľadajúci sa dozvie názov produktu, cenu, možnosť dopravy a súčasne aj vidí, ako tovar, ktorý chce kúpiť, vyzerá.

Práve preto je dôležité, aby váš produktový feed obsahoval všetky potrebné aj voliteľné informácie a špecifikácie. Google si tak oveľa lepšie poradí pri výbere produktu, ktorý zobrazí. Dostatok informácií súčasne zvyšuje šancu, že zákazník nakúpi práve u vás a vám ušetrí poplatok za nechcený preklik na vašu stránku.

Samozrejme, jedným z najsilnejších rozhodovacích faktorov zákazníkov je tiež výhodnejšia cena výrobku oproti konkurencii. Reklamy Google Nákupy teda šetria zákazníkom čas, pretože skracujú zdĺhavý proces vyhľadávania zobrazením základných dôležitých informácií .

Výhody Google Shopping

Google Shopping má v súčasnosti veľmi vysoké čísla konverzií. Pri správnom nastavení XML feedu a optimalizácii reklám s náskokom predbieha aj klasické vyhľadávacie kampane. Zákazník totiž dostane všetky podstatné informácie hneď, preto si môže hneď vybrať, na ktorý zobrazený produkt klikne. Správnymi informáciami tak eliminujete nežiadané kliknutia.

Čo všetko potrebujete, aby ste reklamy pre Nákupy spustili vo vyhľadávači Google:

  • Účet Google Ads, v ktorom nastavíte reklamy
  • Konto do Google Merchant Center, kam nahráte XML feed
  • Google Analytics pre sledovanie správania sa užívateľov

Určite dodržte všetky pravidlá, ktoré Google požaduje. Ušetríte si tým najmä množstvo práce navyše a dodatočné úpravy XML feedu.

Google Nákupy vám zrejme pripomínajú trocha Heureku, Najnakup, Pricemaniu, Glami, Favi alebo ďalšie porovnávače tovarov. Nie sú však ich priamym konkurentom.

Návod ako postupovať krok za krokom s Google Shopping

Odporúčame :  Gamifikácia na webe - prečo nie? Ako motivovať zákazníka na svojom eshope či webstránke

 

Zobraziť všetky články od Rastislav Piovarči


O autorovi

Rastislav PiovarčiRastislav Piovarči – venujem sa copywritingu a marketingu. Začínal som s Facebookom, baví ma e-commerce a všetko dianie okolo. Občas pripravím rozhovor či reportáž so zaujímavými ľuďmi alebo zo zaujímavého miesta. Hrám na gitaru a banjo,  mám rád bluegrass, dobré knihy, silnú kávu a túlanie po horách.

 

Vyjadri svoj názor

Prepájam podnikateľov, organizujem rôzne stretnutia a vzdelávacie aktivity zamerané na podnikateľov. Rád diskutujem na témy o podnikaní a usmerňujem správnymi otázkami - takto spoločne hľadáme odpovede a riešenia. Som členom Slovenskej živnostenskej komory (predseda krajskej zložky v Nitre). Mám rád kávu, vo voľnom čase brázdim hory na horskom bicykli.

Viac v kategórii Marketing

Najčítanejšie:

Sledujte nás na Facebooku:



Odporúčame



Odporúčame:

Autori článkov pre portál:

Biznisklub.sk ISSN 2585-9250

Marek Štrba – šéfredaktor

Miroslav Gandžala – účtovníctvo

Ing. Michal Kučera – pokladnice, VRP

Ing. Ondrej Mizerák M. Sc. – podnikateľské poradenstvo

JUDr. Martin Bajužík – advokát

Mgr. Andrej Srnka – technické zabezpečenie / GDPR

JUDr. Katarína Kročková – ochrana osobných údajov / GDPR

Ing. Soňa Ondrejková – biznis mentoring a tvorba individuálnych biznis riešení

JUDr. Lenka Katríková – obchodné právo, ochrana osobných údajov, duševné vlastníctvo

JUDr. Zuzana Niederlandová – právo a legislatíva

Ing. Emil BURÁK, PhD. – ekonóm a daňový odborník

Peter Tomčány – účtovníctvo a účtovné poradenstvo

 

Zobraziť všetkých autorov

Na vrch