Spojte sa s nami:

E-shopy v čase Vianoc lákajú najmä na doručenie zdarma

ilustračný obrázok: pixabay.com

Marketing

E-shopy v čase Vianoc lákajú najmä na doručenie zdarma

Osem z desiatich slovenských online obchodov očakáva, že priemerná výška nákupu v ich e-shope sa v predvianočnom období zvýši. Takmer tretina predpokladá nárast o viac ako 20 %. Online obchodníci v tomto nákupne exponovanom čase lákajú svojich zákazníkov najmä na doručenie zdarma a darčeky k uskutočnenému nákupu. Tieto zistenia vyplynuli zo štvrtého ročníka prieskumu E-shop Barometer, ktorý na vzorke takmer 120 respondentov zrealizovala KPMG na Slovensku v spolupráci so spoločnosťou ui42.

Odporúčame :  Káva s croissantom vo vianočnej logistike

Podľa výsledkov tohto prieskumu vznikajú slovenské e-shopy najmä z túžby mať vlastné podnikanie

Vyjadrila sa tak takmer polovica respondentov. S online podnikaním to Slováci myslia vážne, až dve tretiny opýtaných aktuálne zvažujú možnosť expandovať na iný ako slovenský trh.

Za svoju najväčšiu konkurenčnú výhodu považujú zástupcovia e-shopov u nás zákaznícky servis vrátane riešenia reklamácií. Do popredia sa v porovnaní s minulými rokmi derú online obchody, ktoré ponúkajú jedinečné produkty alebo služby. Často sú šité na mieru podľa požiadaviek zákazníkov.

„Obchodníci začínajú chápať, ako dôležitá je pre slovenského zákazníka personalizácia. Ak firma dáva pocítiť klientovi jeho jedinečnosť, venuje mu špeciálnu pozornosť a starostlivosť, automaticky sa stáva jeho obľúbenou značkou. Nielenže si jej produkty/služby opätovne zakúpi, ale ju aj rád odporúča ďalej,“ konštatuje Ivana Mazániková, partnerka KPMG na Slovensku zodpovedná za sektor maloobchodu.

Vianočné sviatky sú aj tento rok považované predstaviteľmi e-shopov za top faktor, ktorý zvyšuje dopyt po ich tovaroch a službách. Vyjadrila sa tak tretina opýtaných. Na druhom mieste sa umiestnila tzv. PPC reklama, teda online reklama, kde zadávateľ platí za klik na stránku promujúcej spoločnosti.

Pay Per Click reklama je vhodná takmer pre všetky typy e-shopov, najmä pre tie, ktoré sa pohybujú v konkurenčne nasýtenom prostredí a neponúkajú jedinečný alebo exkluzívny produkt. Takáto investícia im môže napomôcť k tomu, aby ich zákazníci ľahšie našli. Základom úspechu sú jednoznačne dobre nastavené parametre reklamy, kľúčové slová a cielenie publika,“ vysvetľuje Martin Krupa, spoluzakladateľ ui42.

Na prilákanie širšej zákazníckej základne 42 % e-shopov investovalo v roku 2019 najviac prostriedkov do propagácie svojho online obchodu. Marketing sa tak v tejto otázke umiestnil na prvej priečke už po štvrtýkrát. Ďalšia viac ako tretina opýtaných zainvestovala najviac do dizajnu a funkcionality e-shopu.

„V roku 2019 patrilo medzi naše hlavné investície vytvorenie špeciálne vyškoleného tímu zákazníckej spokojnosti, ktorý spadá pod marketing. Jeho úlohou je sledovať spokojnosť našich zákazníkov na viac ako 20 hodnotiacich portáloch a proaktívne reagovať na ich požiadavky. Malo to pozitívny dopad aj na obrat, keďže ľudia sa čoraz viac rozhodujú o nákupe na základe internetových recenzií,“ dopĺňa Jakub Žilinčan, marketingový riaditeľ spoločnosti Berlin Brands Group, ktorá prevádzkuje 20 e-shopov v krajinách strednej a východnej Európy.

Odporúčame :  Gamifikácia na webe - prečo nie? Ako motivovať zákazníka na svojom eshope či webstránke

O prieskume

Prieskum E-shop Barometer 2019 uskutočnila spoločnosť KPMG na Slovensku v spolupráci so spoločnosťou ui42 formou online dotazníka na vzorke 117 respondentov. Oslovení boli zástupcovia e-shopov na Slovensku, ktoré ponúkajú široké spektrum produktov i služieb. Medzi respondentami boli  zástupcovia etablovaných, ako aj začínajúcich e-shopov. Zber dát prebiehal v mesiaci november 2019.

 

Vyjadri svoj názor

Prepájam podnikateľov, organizujem rôzne stretnutia a vzdelávacie aktivity zamerané na podnikateľov. Rád diskutujem na témy o podnikaní a usmerňujem správnymi otázkami - takto spoločne hľadáme odpovede a riešenia. Som členom Slovenskej živnostenskej komory (predseda krajskej zložky v Nitre). Mám rád kávu, vo voľnom čase brázdim hory na horskom bicykli.

Viac v kategórii Marketing

Najčítanejšie:

Sledujte nás na Facebooku:



Odporúčame



Odporúčame:

Autori článkov pre portál:

Biznisklub.sk ISSN 2585-9250

Marek Štrba – šéfredaktor

Miroslav Gandžala – účtovníctvo

Ing. Michal Kučera – pokladnice, VRP

Ing. Ondrej Mizerák M. Sc. – podnikateľské poradenstvo

JUDr. Martin Bajužík – advokát

Mgr. Andrej Srnka – technické zabezpečenie / GDPR

JUDr. Katarína Kročková – ochrana osobných údajov / GDPR

Ing. Soňa Ondrejková – biznis mentoring a tvorba individuálnych biznis riešení

JUDr. Lenka Katríková – obchodné právo, ochrana osobných údajov, duševné vlastníctvo

JUDr. Zuzana Niederlandová – právo a legislatíva

Ing. Emil BURÁK, PhD. – ekonóm a daňový odborník

Peter Tomčány – účtovníctvo a účtovné poradenstvo

 

Zobraziť všetkých autorov

Na vrch