Spojte sa s nami:

Ing. Emil Burák, PhD.: TRI GROŠE BIZNISU – SILVER ECONOMY, SVEDOMIE a SEBAVEDOMIE

tri groše biznisu

Novinky

Ing. Emil Burák, PhD.: TRI GROŠE BIZNISU – SILVER ECONOMY, SVEDOMIE a SEBAVEDOMIE

Každý biznis a podnikanie má svoj zmysel, ak nie je cieľom, ale iba prostriedkom k vyššej kvalite života. Pri podnikaní čas letí rýchlosťou blesku a veľakrát aj tí najúspešnejší zabúdajú v rýchlom žití, raketovom bytí a bleskovom míňaní sa – práve na tých, ktorí ich stvorili a podporili. A tým treba občas niečo aj vrátiť. Ambíciou nasledovných riadkov je podčiarknuť práve túto JEDNODUCHOSŤ, ktorá však primnohým podnikateľom a biznismenom smutne uniká.

Odporúčame :  Ing. Emil BURÁK, PhD.: KOMUNIKÁCIA v KONFLIKTE - novinka na pomoc v biznise

HODNOTOVÁ ABECEDA ŽIVOTA

Jeden tvrdí, že šaty robia človeka. Druhý kontruje, že nie obal a forma, ale obsah a vnútro majú o človeku lepšiu vypovedaciu schopnosť. Tak či tak, životná univerzita stále potvrdzuje, že schopnosť tvoriť neobyčajné, úžasné, jedinečné, originálne a zaujímavé sa odvíja nielen od talentu, vôle, túžby, úsilia a invenčnosti. Ale aj od hodnôt, ktoré vyznávame.

Nádherne žiť, dobre žiť a len existovať alebo prežívať – je obrovský rozdiel. Ak človek chce dokázať zvládať život aj v zložitom prostredí (napr. v SR dopad svetovej finančnej krízy na stratu práce mnohých alebo prechod z koruny na Euro…), je nutné neustále podčiarkovať správnu hodnotovú abecedu.

Je komplexne vysoko rentabilné zamýšľať sa nad hodnotami, pre ktoré sa oplatí žiť a konať.

RODINA

Rodina po živote a zdraví určite patrí medzi najvyššie vnútorné princípy a hodnotové priority múdrych. Už v rozprávke o troch grošoch chudobný kopáč múdro poučil prezlečeného kráľa, že za svoju ťažkú prácu kopáča – túto celoživotnú drinu – požaduje len 3 groše.

Prvý – aby vrátil otcovi (ktorý ho vychoval), druhý – aby požičal synovi (ktorého sám vychováva) a tretí – aby aj sám mal z čoho žiť. Koľkí z Vás v dnešnom šialene rýchlom kolobehu života zabúdajú práve na povinnosť a potrebu vrátiť prvý groš našim rodičom, starým rodičom a prarodičom.

Slovensko starne a v súčasnosti má už viac ako 1 milión starobných dôchodcov. Drvivá väčšina z nich je chorých, unavených, frustrovaných, demotivovaných a smutných. Patri medzi nich aj Vaši blízki? Kedy ste im naposledy kúpili nejaký naozaj užitočný MOTIVAČNÝ DARČEK a INŠPIRATÍVNU POMôCKU k dôstojnej jeseni života?

Ak neviete ako začať, skúste jednoduchú knihu „STAROBA a SENIORSTVO – vtipne a dôvtipne“ (k zakúpeniu iba cez MARTINUS.SK).

STRIEBORNÁ EKONOMIKA

Silnou métou biznisu v súčasnosti (v SR aktuálne v roku 2018 platí stav, že z 5, 4 milióna všetkých obyvateľov je už 1,4 milióna starobných dôchodcov!) a budúcnosti sa stáva tzv. strieborná ekonomika (silver economy), nakoľko obyvateľstvo na celom svete starne a s rastúcou kvalitou života dožíva stále vyššieho veku.

Už aj na Slovensku síce začínajú fungovať prvé špeciálne predajne a obchody výlučne pre SENIOROV (bohužiaľ prevažne len na internete na úkor potrebných kamenných predajní) a dokonca existuje aj pár špecializovaných webov (napr. SENIOR.SK) a časopisov (napr. SENIORKA).

Ale situácia na trhu s poradenskými motivačných knihami pre slovenských starobných dôchodcov je veľmi biedna. Kvalitných kníh od domácich autorov je úplný nedostatok a zahraničné „americké slepačie polievky pre dušu“ pre slovenskú dušu dôchodcu zvyčajne nefungujú.

Odporúčame :  Ing. Emil Burák, PhD: Daňová osveta I. - POUČENIE Z NAJČASTEJŠÍCH CHÝB ZDAŇOVANIA

Hoci rôzne zariadenia pre starobných dôchodcov (napr. domovy dôchodcov, penzióny, denné stacionáre, iné seniorské zariadenia) rastú ako huby po daždi, na dôstojnej literatúre – špeciálne pre starobných dôchodcov ich interné knižnice nehorázne šetria. Možno by im bolo potrebné prečítať si trilógiu životného poradenstva pod názvom „POHODOU K PROSPERITE“.

Naši predkovia – sú nielen víziou (lebo populácia rýchlo starne). Je to najmä výzva pre biznis, úspešných obchodníkov i šikovných podnikateľov – aby v tomto smere pomohli seniorom rôznymi pracovnými pomôckami, motiváciou a inšpiráciami k dôstojnejšej kvalite bytia počas ich jesene a zimy života.

TRI GROŠE BIZNISU

Pomyslené tri najcennejšie groše úspešného biznisu môžu mať rôznu podobu, zisk i cenu v závislosti od hodnotovej orientácie každého z nás. Pre niekoho – je to najmä zisk (cena, bilančná suma, trhová hodnota). Pre ďalšieho – profit, benefit a stratégia. Pre ďalšieho – účtovníctvo, dane a obchod.

Pre mnohých zrelších – najmä rodina (rodičia, súrodenci a deti). Sto ľudí – môže mať naozaj v praxi sto rôznych chutí. A v pestrom živote naozaj platí, že aj keď bude sto ľudí variť podľa rovnakého receptu guľáš, každý ho môže uvariť inak v závislosti od rôznych odtieňov jeho originality, postoja a procesu.

Tak ako v rozprávke chudobný kopáč poučil bohatého kráľa, je vhodné si dnes pripomenúť, že najväčšie bohatstvo okrem života a zdravia je v MÚDROSTI. Rozvíjajme ju aj tým, že si budeme viac vážiť našich predkov a úctu k skúsenosti šedín. A spomeňme si na našich najbližších hneď, neodkladajme to a obdarujme najmilších predkov bezodkladne, kým ešte žijú a sú medzi nami.

 

Zobraziť všetky články od Emil Burák


O autorovi

Ing. Emil BURÁK, PhDIng. Emil BURÁK, PhD. – autor (55) – je známy ekonóm a lektor, daňový odborník, znalostný pracovník a vysokoškolský učiteľ. Je nadšený vzdelávač, ktorý viac ako štvrťstoročie pomáha budovať daňovú osvetu na Slovensku. Má za sebou vyše 30-ročnú prax najmä v riadení, financiách a ekonomike. Pracuje v oblasti financií – z toho v daňovej oblasti 22 rokov.

Vo vrcholovom manažmente pracoval 12 rokov – v privátnom (banky) i štátnom (daňové a finančné riaditeľstvo) sektore. Jeho autorské dielo počíta aj 20 kníh (+5 v spoluautorstve) a vyše 1800 odborných článkov doma i v zahraničí.

V prípade potreby viac aj na: www.osobnosti.sk; www.financniodbornici.sk

 

 

 

Odoberajte novinky Biznis klubu na Váš mail

* indicates required

 

 

Vyjadri svoj názor

Prepájam podnikateľov, organizujem rôzne stretnutia a vzdelávacie aktivity zamerané na podnikateľov. Rád diskutujem na témy o podnikaní a usmerňujem správnymi otázkami - takto spoločne hľadáme odpovede a riešenia. Som členom Slovenskej živnostenskej komory (predseda krajskej zložky v Nitre). Mám rád kávu, vo voľnom čase brázdim hory na horskom bicykli.

Viac v kategórii Novinky

Najčítanejšie:

Sledujte nás na Facebooku:



Odporúčame



Odporúčame:

Autori článkov pre portál:

Biznisklub.sk ISSN 2585-9250

Marek Štrba – šéfredaktor

Miroslav Gandžala – účtovníctvo

Ing. Michal Kučera – pokladnice, VRP

Ing. Ondrej Mizerák M. Sc. – podnikateľské poradenstvo

JUDr. Martin Bajužík – advokát

Mgr. Andrej Srnka – technické zabezpečenie / GDPR

JUDr. Katarína Kročková – ochrana osobných údajov / GDPR

Ing. Soňa Ondrejková – biznis mentoring a tvorba individuálnych biznis riešení

JUDr. Lenka Katríková – obchodné právo, ochrana osobných údajov, duševné vlastníctvo

JUDr. Zuzana Niederlandová – právo a legislatíva

Ing. Emil BURÁK, PhD. – ekonóm a daňový odborník

Peter Tomčány – účtovníctvo a účtovné poradenstvo

 

Zobraziť všetkých autorov

Na vrch