Spojte sa s nami:

Kontroly elektronických registračných pokladníc (ERP) prebiehali aj počas vianočného obdobia

Novinky

Kontroly elektronických registračných pokladníc (ERP) prebiehali aj počas vianočného obdobia

Pokuty vo výške viac ako 37 tisíc eur udelili kontrolóri finančnej správy na základe kontrolnej akcie počas vianočného obdobia vo všetkých krajoch Slovenska. Urobili takmer 700 kontrol elektronických registračných pokladníc (ERP), pričom v takmer 200 prípadoch zistili pochybenia.

Kontroly elektronických registračných pokladníc (ERP)

Finančná správa zintenzívnila v decembri kontroly elektronických registračných pokladníc (ERP) v súvislosti s konaním vianočných trhov, ale aj so zvýšeným počtom kupujúcich v kamenných predajniach. Kontrolóri finančnej správy počas vianočného obdobia ešte viac kontrolovali dodržiavanie zákona o ERP, aby ochránili kupujúcich pred konaním nepoctivých predajcov.

Počas posledných troch týždňov roka 2018 vykonali celkovo 694 kontrol, pričom v 183 prípadoch z nich zistili pochybenia. Výška udelených pokút dosiahla sumu 37 330 eur. Najviac pokút udelili kontrolóri finančnej správy v Bratislavskom kraji (12 000 eur), ďalej v Nitrianskom (4 570 eur) a Prešovskom kraji (4 350 eur). Najmenej pokút kontrolóri udelili v Banskobystrickom kraji, kde výška sankcií dosiahla 1 440 eur.

Finančná správa pravidelne kontroluje dodržiavanie zákona o používaní ERP (zákon č. 289/2008 Z. z.). Pri kontrolnej činnosti najčastejšie ide o porušenia zákona ako nedostatočné označenie tovaru alebo služby, neoznačenie predajného miesta oznamom, že ide o prevádzku/podnikateľa, na ktorého sa nevzťahuje povinnosť evidovať tržbu, prípadne nebol na prevádzke/predajnom mieste vyobrazený vzor pokladničného dokladu tak, ako to definuje zákon.

Fungovanie elektronických registračných pokladníc sa bude od 1.júla 2019 meniť

Poslanci NR SR schválili novelu zákona o používaní elektronickej registračnej pokladnice. Všetci používatelia registračných pokladníc budú napojení na portál finančnej správy. Finančná správa si od nových podmienok sľubuje zefektívnenie kontrol, a tým aj účinnejší boj proti daňovým únikom. Výhodou pre podnikateľov bude zníženie administratívnej záťaže rovnako ako úspora na servisných poplatkoch

 

zdroj: FS SR

 

Odoberajte novinky Biznis klubu na Váš mail

* indicates required

Vyjadri svoj názor

Prepájam podnikateľov, organizujem rôzne stretnutia a vzdelávacie aktivity zamerané na podnikateľov. Rád diskutujem na témy o podnikaní a usmerňujem správnymi otázkami - takto spoločne hľadáme odpovede a riešenia. Som členom Slovenskej živnostenskej komory (predseda krajskej zložky v Nitre). Mám rád kávu, vo voľnom čase brázdim hory na horskom bicykli.

Viac v kategórii Novinky

Najčítanejšie:

Sledujte nás na Facebooku:

Odoberajte novinky Biznis klubu na Váš mail

* indicates required

Odporúčame



Odporúčame:

Autori článkov pre portál:

Biznisklub.sk ISSN 2585-9250

Marek Štrba – šéfredaktor

Miroslav Gandžala – účtovníctvo

Ing. Michal Kučera – pokladnice, VRP

Ing. Ondrej Mizerák M. Sc. – podnikateľské poradenstvo

JUDr. Martin Bajužík – advokát

Mgr. Andrej Srnka – technické zabezpečenie / GDPR

JUDr. Katarína Kročková – ochrana osobných údajov / GDPR

Ing. Soňa Ondrejková – biznis mentoring a tvorba individuálnych biznis riešení

JUDr. Lenka Katríková – obchodné právo, ochrana osobných údajov, duševné vlastníctvo

JUDr. Zuzana Niederlandová – právo a legislatíva

Ing. Emil BURÁK, PhD. – ekonóm a daňový odborník

Peter Tomčány – účtovníctvo a účtovné poradenstvo

 

Zobraziť všetkých autorov

Na vrch