Spojte sa s nami:

LIDL za rok nakúpil od slovenských dodávateľov tovar v hodnote štvrť miliardy eur

lidl

PR

LIDL za rok nakúpil od slovenských dodávateľov tovar v hodnote štvrť miliardy eur

V uplynulom obchodnom roku nakúpil Lidl od slovenských dodávateľov tovar v hodnote 250 000 000 €Spoločnosť Lidl významne podporuje slovenských dodávateľov, v obchodnom roku 2017 od nich nakúpila tovar v hodnote 250 000 000 €. Viac ako štyri pätiny z tejto sumy predstavovali výrobky určené pre domáci trh, zvyšok bol export slovenských firiem do zahraničia.

Odporúčame :  Kaufland prináša „Z lásky k tradícii“ poctivú kvalitu od domácich výrobcov

Na pultoch predajní Lidl Slovenská republika sa v období marec 2017 až február 2018 objavili výrobky, ktorých nákupná cena spolu prevyšovala 200 miliónov eur

V porovnaní dvoch rokov ide o nárast viac ako 23%, alebo v absolútnom vyjadrení bezmála štyridsať miliónov.

„Dodávateľov do našej siete vyberáme na základe troch kritérií: kvalita, cena a schopnosť dodávať nami požadované množstvá. S mnohými pritom spolupracujeme dlhodobo. Platí u nás zásada, že pokiaľ máme na stole dve rovnaké ponuky – jednu od domáceho a druhú od zahraničného dodávateľa, vždy uprednostníme slovenskú firmu. Teší nás, že čoraz viac slovenských výrobcov dokáže splniť naše požiadavky, ktoré sú prísne predovšetkým v oblasti kvality,“ povedal Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika za oblasť nákupu a marketingu.

Diskontný reťazec v spomenutom období predstavil viacero projektov určených na podporu slovenských dodávateľov

Všetky z nich pritom platia vo všetkých 132 predajniach Lidla na Slovensku, čím sa odlišujú od viacerých iných podobných iniciatív. Na jeseň rozšíril Lidl svoju ponuku o tematických týždeň Vyrobené na Slovensku a každý týždeň zároveň ponúka zákazníkom „5 cenových hitov zo Slovenska“. Obchodný reťazec taktiež na jeseň oslovil slovenských dodávateľov výzvou „Dajte o sebe vedieť“.

V obchodnom roku 2017 využilo celkovo 48 slovenských producentov Lidlom ponúknutú možnosť exportovať svoje výrobky. Na pulty predajní Lidl v celkovo dvanástich zahraničných krajinách putovalo viac ako 200 druhov výrobkov v nákupnej hodnote bezmála 45 miliónov eur. Oproti predošlému roku ide o dvadsaťpercentný nárast.

Najviac tovaru smerovalo na pulty predajní v Česku, Maďarsku, Bulharsku, Litve a Poľsku. Slovenské výrobky sa však v obchodnom roku 2017 predávali aj v Lidloch v Rakúsku, Belgicku, Nemecku či Švajčiarsku. Medzi najväčších vývozcov patria spoločnosti AGRO TAMI, MECOM, RAJO, SHP Harmanec, Stepanow či Metsa Tissue.

Počet slovenských dodávateľov v Lidli narástol oproti predošlému obdobiu o viac ako 10% a momentálne ich je približne 150.

 

 

Odoberajte novinky Biznis klubu na Váš mail

* indicates required

Vyjadri svoj názor

Prepájam podnikateľov, organizujem rôzne stretnutia a vzdelávacie aktivity zamerané na podnikateľov. Rád diskutujem na témy o podnikaní a usmerňujem správnymi otázkami - takto spoločne hľadáme odpovede a riešenia. Som členom Slovenskej živnostenskej komory (predseda krajskej zložky v Nitre). Mám rád kávu, vo voľnom čase brázdim hory na horskom bicykli.

Viac v kategórii PR

Najčítanejšie:

Sledujte nás na Facebooku:



Odporúčame zo sveta ekonomiky



Odporúčame:

Autori článkov pre portál:

Biznisklub.sk ISSN 2585-9250

Marek Štrba – šéfredaktor

Miroslav Gandžala – účtovníctvo

Ing. Michal Kučera – pokladnice, VRP

Ing. Ondrej Mizerák M. Sc. – podnikateľské poradenstvo

JUDr. Martin Bajužík – advokát

Mgr. Andrej Srnka – technické zabezpečenie / GDPR

JUDr. Katarína Kročková – ochrana osobných údajov / GDPR

Ing. Soňa Ondrejková – biznis mentoring a tvorba individuálnych biznis riešení

JUDr. Lenka Katríková – obchodné právo, ochrana osobných údajov, duševné vlastníctvo

JUDr. Zuzana Niederlandová – právo a legislatíva

Ing. Emil BURÁK, PhD. – ekonóm a daňový odborník

Peter Tomčány – účtovníctvo a účtovné poradenstvo

 

Zobraziť všetkých autorov

Na vrch