Spojte sa s nami:

Ľudia a podnikatelia začínajú investovať do veteránov. Majú totiž veľký investičný potenciál

investovanie do veteranov

PR

Ľudia a podnikatelia začínajú investovať do veteránov. Majú totiž veľký investičný potenciál

Akcie, virtuálne meny, dlhopisy či zlato. To všetko sú produkty, ktoré investori často a vo veľkom využívajú. Do tejto kategórie však pribudli aj automobily – veterány ale i youngtimery. Záujmu  o alternatívne investície sa pochopiteľne začal prispôsobovať aj trh.

Podľa nemeckých bankových odborníkov je záujem o historické vozidlá veľmi veľký, pričom sú považované za stabilné investície. Veľký investičný potenciál do takýchto vozidiel potvrdzujú aj analytici v strednej Európe. Efektivita takejto investície samozrejme závisí aj od počtu vyrobených kusov daného modelu a značky, ktoré na trhu zostávajú a od toho, v akom sú stave.

Odporúčame :  "Americký biznis" - ako začať podnikať v Amerike, prieskum trhu, založenie firmy. Rozhovor so Silviou Slobodovou

Nemecká banka Südwestbank v roku 2010 zaviedla index OTX – index klasických áut

Ten porovnáva výkonnosť zhodnotenia 20 modelov automobilov vyrobených v južnom Nemecku s inými formami investícií.  Banka stanovila začiatočnú hodnotu indexu na 100 bodov v roku 2005. Prvého januára 2018 dosiahol index 403 bodov. Záujem o historické vozidlá je čoraz väčší a popri tom sú stále považované za stabilné investície. Zatiaľ čo nemecký index DAX od roku 2005 vzrástol o 203,5 percenta a Euro STOXX 50 si pripísal 73,93 percenta, index klasických automobilov OTX vzrástol o 302,63 percenta.

Záujem potvrdzuje aj značka Mototechna, ktorá tento rok na jar v Českej republike spustila samostatnú značku Mototechna Classic, špecializujúcu sa práve na predaj veteránov a youngtimerov.

„Od svojho marcového spustenia zobchodovala Mototechna Classic takmer päťdesiat vozidiel a do jej portfólia sa podarilo dostať niekoľko úplne unikátnych vozidiel. Za zmienku stojí napríklad Jaguár XK 120 Alloy Roadseter, ktorého bolo vyrobených iba 242 kusov, s cenou presahujúcou v prepočte 330 000 eur. Spomenúť môžem aj  trojicu klasických Ferrari z osemdesiatych a deväťdesiatych rokov v cene nad stotisíc eur, ktoré sú zberateľmi veľmi žiadané,“ hovorí Jindřich Topol, regionálny manažér výkupu AAA AUTO.

Investičný potenciál klasických áut potvrdzujú tiež odborníci z radov analytikov

„S tým, ako sa čiastočne mení celkové vnímanie investícií, vyhľadávajú zákazníci ako doplnenie svojho portfólia aj také, ktoré si môžu „užívať“. Ide predovšetkým o nehnuteľnosti, umenie alebo práve klasické vozidlá. Potenciál nehnuteľností využívajú bohatší klienti, zatiaľ čo pri klasických autách môže investícia začínať napríklad na sedem a pol tisícoch eur, ale môže sa vyšplhať do státisícov až miliónov eur,“ potvrdzuje Petr Dufek, analytik ČSOB.

Vo všeobecnosti sa dá povedať, že staršie vozidlá prémiových značiek (Mercedes-Benz, Jaguar) po páde na cenové dno, ktoré prichádza medzi dvadsiatym až tridsiatym rokom od výroby, začnú pomaly ale isto na hodnote opäť naberať. Ide to pochopiteľne ruka v ruke s počtom vyrobených kusov daného modelu a značky, ktoré na trhu zostávajú a s tým, v akom sú stave.

„Do týchto vozidiel investujú skôr fanúšikovia jednotlivých značiek a vlastníctvo vozidla neberú primárne ako investíciu, ale skôr ako splnený sen,“ dopĺňa Jindřich Topol.

To však neplatí v prípade extra prémiových vozidiel

Napríklad Mototechna Classic v najbližšej dobe očakáva príjazd unikátneho Ferrari Enzo, ktorých bolo vyrobených iba 400 kusov. Jeho cena bude atakovať hranicu 50 miliónov českých korún (takmer dva milióny eur). „Takéto vozidlá už po cestách prakticky nejazdia, alebo len úplne výnimočne. Ich majitelia do nich ukladajú svoje financie, pretože ich cena môže postupom času významne narastať,“ uzatvára Petr Dufek.

 

Pozrieť aktuálnu ponuku vozidiel

 

 

Odoberajte novinky Biznis klubu na Váš mail

* indicates required

Vyjadri svoj názor

Prepájam podnikateľov, organizujem rôzne stretnutia a vzdelávacie aktivity zamerané na podnikateľov. Rád diskutujem na témy o podnikaní a usmerňujem správnymi otázkami - takto spoločne hľadáme odpovede a riešenia. Som členom Slovenskej živnostenskej komory (predseda krajskej zložky v Nitre). Mám rád kávu, vo voľnom čase brázdim hory na horskom bicykli.

Viac v kategórii PR

Najčítanejšie:

Sledujte nás na Facebooku:



Odporúčame zo sveta ekonomiky



Odporúčame:

Autori článkov pre portál:

Biznisklub.sk ISSN 2585-9250

Marek Štrba – šéfredaktor

Miroslav Gandžala – účtovníctvo

Ing. Michal Kučera – pokladnice, VRP

Ing. Ondrej Mizerák M. Sc. – podnikateľské poradenstvo

JUDr. Martin Bajužík – advokát

Mgr. Andrej Srnka – technické zabezpečenie / GDPR

JUDr. Katarína Kročková – ochrana osobných údajov / GDPR

Ing. Soňa Ondrejková – biznis mentoring a tvorba individuálnych biznis riešení

JUDr. Lenka Katríková – obchodné právo, ochrana osobných údajov, duševné vlastníctvo

JUDr. Zuzana Niederlandová – právo a legislatíva

Ing. Emil BURÁK, PhD. – ekonóm a daňový odborník

Peter Tomčány – účtovníctvo a účtovné poradenstvo

 

Zobraziť všetkých autorov

Na vrch