Spojte sa s nami:

Michal Kučera: Aký je rozdiel medzi ERP a VRP. Mnoho podnikateľov si pletie tieto pojmy

Novinky

Michal Kučera: Aký je rozdiel medzi ERP a VRP. Mnoho podnikateľov si pletie tieto pojmy

Na začiatku roku 2015 Finančná správa zaviedla Virtuálnu registračnú pokladnicu (skratka „VRP“). Tento nový typ pokladnice priniesol úplne odlišný prístup k zákonnej povinnosti evidovať prijatú tržbu. Virtuálna pokladnica je oslobodená od veľa povinností, ktoré má elektronická registračná pokladnica (skratka „ERP“)  budú spomenuté nižšie v článku.

Cez virtuálnu pokladnicu môže podnikateľ vystavovať neobmedzený počet pokladničných dokladov. Nevýhodou je obmedzenie na 2000 druhov tovarových položiek a potreba mať k dispozícii internet. V nasledovnej videoukážke si môžete pozrieť, ako sa účtuje na virtuálnej pokladnici v počítači, notebooku, tablete a mobile.

Pretože veľa podnikateľov si nevedelo predstaviť, ako by virtuálnu pokladnicu nasadili do svojej prevádzky, natočili sme video u podnikateľov, ktorí už virtuálnu pokladnicu používajú.

Na slovensku máme už skoro 25 rokov elektronické registračné pokladnice skratka „ERP“

Za tie roky si ľudia na elektronické registračné pokladnice zvykli. Ich ceny začínajú na necelých 290 €. Hlavnou výhodou je, že elektronické pokladnice zatiaľ nepotrebujú k svojej prevádzke pripojenie k internetu. Je k nim možné pripojiť externé zariadenia, ako sú váhy alebo skener čiarových kódov a taktiež dokážu spolupracovať s väčšinou skladových programov a aplikácií. Na tejto stránke si môžete porovnať hlavné vlastnosti jednotlivých typov pokladníc.

Momentálne máme platný zákon 289/2008 a používame fiskálne pokladnice, ktoré od budúceho roka čaká významná novela nazývaná e-Kasa.

V súčasnosti je to tak, že okrem toho, že zaplatíte za pokladnicu napríklad za Euro 50 Smart 334,80 €, ktorá má obmedzenie len na 100 druhov tovarov, musíte:

  1. Zaplatiť servisnému technikovi, aby vám pokladnicu naprogramoval a zaplomboval 15 – 28 €.
  2. Štátnu plombu 1-5 €. Ak ju poškodíte, dostanete pokutu 330€.
  3. Knihu pokladnice 2,5 – 7 €.
  4. Komunikačný kábel 2,5 – 8 €, ktorý budú používať kontrolóri, keď prídu na kontrolu. Ak ho nemáte, dostanete pokutu 50€.
  5. Knihu uzávierok 2,5 – 7 €, aby ste mohli 5 rokov archivovať denné uzávierky.

Po všetkých týchto nákladoch môžete začať používať pokladnicu, ale musíte počítať s tým, že:

  1. Pokladnicu musíte umiestniť tak, aby bolo vidno na displej pre obsluhu, inak dostanete pokutu 100€.
  2. Každý deň čo predávate, musíte spraviť dennú uzávierku a 5 rokov ju archivovať. Ak pomiešate uzávierky a nepôjdu za sebou, dostanete pokutu 50€.
  3. Musíte si zálohovať textový a dátový žurnál, lebo ak sa stratia, dostanete pokutu min. 100€.
  4. Každý rok absolvujete povinnú servisnú prehliadku za 28 – 42 €.
  5. Raz za 3 – 5 rokov budete musieť vymeniť záložnú batériu 19 – 28 €.
  6. Raz za 5 rokov, presnejšie povedané po 1 825 denných uzávierkach, si musíte dať vymeniť fiskálnu pamäť 65 €.

 

Zobraziť všetky články od Michal Kučera


O autorovi

Michal Kučera – V našej firme KML s.r.o už viac ako 10 rokov navrhujeme pokladničné systémy. Predávame tlačiarne k virtuálnej pokladnici, klasické elektronické registračné pokladnice, ale aj veľké POS systémy.

Záručný a pozáručný servis vybavujeme do 48 hodín. Práca nás baví, napĺňa a hlavne ju robíme s úsmevom. Patríme k najlepším servisom na Slovensku.

Kontakt – www.kml.sk

 

 

Odoberajte novinky Biznis klubu na Váš mail

* indicates required

 

Vyjadri svoj názor

Prepájam podnikateľov, organizujem rôzne stretnutia a vzdelávacie aktivity zamerané na podnikateľov. Rád diskutujem na témy o podnikaní a usmerňujem správnymi otázkami - takto spoločne hľadáme odpovede a riešenia. Som členom Slovenskej živnostenskej komory (predseda krajskej zložky v Nitre). Mám rád kávu, vo voľnom čase brázdim hory na horskom bicykli.

Viac v kategórii Novinky

Najčítanejšie:

Sledujte nás na Facebooku:

Odoberajte novinky Biznis klubu na Váš mail

* indicates required

Odporúčame



Autori článkov pre portál:

Biznisklub.sk ISSN 2585-9250

Marek Štrba – šéfredaktor

Miroslav Gandžala – účtovníctvo

Ing. Michal Kučera – pokladnice, VRP

JUDr. Ondrej Mizerák – právo a legislatíva

JUDr. Martin Bajužík – advokát

Mgr. Andrej Srnka – technické zabezpečenie / GDPR

JUDr. Katarína Kročková – ochrana osobných údajov / GDPR

Ing. Soňa Ondrejková – biznis mentoring a tvorba individuálnych biznis riešení

JUDr. Lenka Katríková – obchodné právo, ochrana osobných údajov, duševné vlastníctvo

JUDr. Zuzana Niederlandová – právo a legislatíva

Ing. Emil BURÁK, PhD. – ekonóm a daňový odborník

Peter Tomčány – účtovníctvo a účtovné poradenstvo

Krátke informácie zo sveta biznisu

Na vrch