Spojte sa s nami:

Odborník radí: Daniel Bradáč – Positioning nie je o kreativite. Budovanie značiek – kapitola tretia

Novinky

Odborník radí: Daniel Bradáč – Positioning nie je o kreativite. Budovanie značiek – kapitola tretia

Čo to je?

Týka sa produktov/služieb alebo Vašej značky?

Môže to byť oboje, positioning však pre mňa nie je primárne umiestňovanie produktov alebo služieb na trh, positioning je pre mňa umiestňovanie Vašej značky do hláv ľudí.

Aby si ju zapamätali nie nejako, ale presne a konkrétne.

Odporúčame :  Odborník radí: Daniel Bradáč - Príbeh značky začína vo Vašej hlave a dobrou analýzou - kapitola druhá

Každá Vaša činnosť, ktorú robíte by mala vychádzať z toho istého základu. Úlohou salesu je predať, úlohou marketingu vytvárať dopyt. A úlohou positioningu je držať tieto veci pokope.

Positioning Vašej značky stojí nad všetkými činnosťami, ktoré vykonávate pri podnikaní. K tvorbe produktov, služieb, namingu, naceňovaniu, kreativite treba pristupovať nielen pocitovo, ale s istým návodom a vedomosťou, kto som a kto nie som.

Positioning nie je intuitívny, ani kreatívny. Je funkčný. Je konkrétny. Je jeden (neexistuje viacero kreatívnych návrhov).

Tým pádom je iný od konkurencie, je unikátny.

A ešte raz – je funkčný.

Je to fundamentálna časť DNA Vašej značky.

No bullshit.

Positioning Vám vie povedať, kto ste

Od toho momentu, ak Vám budú chodiť ponuky na spoluprácu, médiá, kreatívne nápady, PR, digital, viete povedať, že “sorry toto nie som ja” a naopak prijímať veci, ktoré budú podporovať a posilňovať vašu značku, lebo budete vedieť, kto ste.

Viete komunikovať správne Vaše produkty a služby, sponzoring.

Viete, kto ste.

A to je super zistenie, v živote aj v podnikaní.

Odporúčame :  Odborník radí: Daniel Bradáč - Na značku treba čas - kapitola prvá

O autorovi

Daniel Bradáč – expert v oblastiach budovania značiek, firemnej kultúry a employer brandingu. Podieľal sa na riadení budovania značky spoločnosti Orange Slovensko a bol lírdrom budovania značky zdravotnej poisťovne Dôvera. V roku 2009 založil marketingovú agentúru Generations, s.r.o., ktorá sa špecializuje na marketing a biznis development, a k jej klientom patrí Tatry Mountain Resorts, VÚB banka, či SEAT.

Kontakt – www.generations.sk

 

 

Odoberajte novinky Biznis klubu na Váš mail

* indicates required


Vyjadri svoj názor

Prepájam podnikateľov, organizujem rôzne stretnutia a vzdelávacie aktivity zamerané na podnikateľov. Rád diskutujem na témy o podnikaní a usmerňujem správnymi otázkami - takto spoločne hľadáme odpovede a riešenia. Som členom Slovenskej živnostenskej komory (predseda krajskej zložky v Nitre). Mám rád kávu, vo voľnom čase brázdim hory na horskom bicykli.

Viac v kategórii Novinky

Najčítanejšie:

Sledujte nás na Facebooku:

Odoberajte novinky Biznis klubu na Váš mail

* indicates required




Autori článkov pre portál:

Biznisklub.sk ISSN 2585-9250

Marek Štrba – šéfredaktor

Miroslav Gandžala – účtovníctvo

Michal Kučera – pokladnice, VRP

JUDr. Ondrej Mizerák – právo a legislatíva

JUDr. Martin Bajužík – advokát

Andrej Srnka – technické zabezpečenie / GDPR

JUDr. Katarína Kročková – advokát / GDPR

 

Na vrch