Spojte sa s nami:

Odborník radí: Odovzdanie bločku z registračnej pokladne zákazníkovi alebo čo sa stane, ak príde kontrola a neodovzdáte jej bloček

Novinky

Odborník radí: Odovzdanie bločku z registračnej pokladne zákazníkovi alebo čo sa stane, ak príde kontrola a neodovzdáte jej bloček

Nedávno sa na mňa obrátil podnikateľ so sťažnosťou, že dostal pokutu 330 € aj keď jeho čašníčka každú objednávku nablokuje. Po preštudovaní zápisnice z kontroly som zistil, že kontrolný nákup síce bol nablokovaný, ale čašníčka zabudla odovzdať doklad.

Podľa § 8 ods. 1 zákona č. 289/2008 Z. z. podnikateľ je povinný po zaevidovaní tržby v elektronickej registračnej pokladnici a aj vo virtuálnej registračnej pokladnici odovzdať kupujúcemu pokladničný doklad okrem kópie pokladničného dokladu ihneď po jeho vytlačení …Ten, kto zaeviduje tržbu v registračnej pokladnici, ale neodovzdá pokladničný doklad, dopustí sa správneho deliktu podľa § 16a písm. e) za čo mu hrozí pokuta od 330 € až do 3 300€.

Pokuta bola oprávnená a podnikateľ obišiel s minimálnou pokutou, akú mu kontrolóri mohli uložiť.

Je len na podnikateľovi, či pokladničný doklad zákazníkovi podá do ruky, položí na pult alebo pribalí do tašky, lebo zákon spôsob odovzdania neurčuje.

Virtuálna pokladnica dokáže pracovať so súbormi vo formáte PDF a preto to používateľov láka k tomu, aby tento súbor namiesto tlače odoslali zákazníkovi e-mailom. Pri elektronickej pokladnici som sa stretol s tým, že firma dodatočne zasielala bločky poštou.

Z hore citovaného zákona, ale jasne vyplýva, že pokladničný doklad nieje možné poslať e-mailom a ani dodatočne zaslať poštou a podnikateľovi za takýto postup hrozí rovnaká pokuta  330 až 3 300 €.

Vyjadrenie finančnej správy na túto tému nájdete na nasledovnom odkaze.

 

Zobraziť všetky články od Michal Kučera


O autorovi

Michal Kučera – V našej firme KML s.r.o už viac ako 10 rokov navrhujeme pokladničné systémy. Predávame tlačiarne k virtuálnej pokladnici, klasické elektronické registračné pokladnice, ale aj veľké POS systémy.

Záručný a pozáručný servis vybavujeme do 48 hodín. Práca nás baví, napĺňa a hlavne ju robíme s úsmevom. Patríme k najlepším servisom na Slovensku. Ako jedny z mála môžeme používať označenie „Autorizovaný servis“. Kontakt – www.kml.sk

 

 

Odoberajte novinky Biznis klubu na Váš mail

* indicates required

 

Vyjadri svoj názor

Prepájam podnikateľov, organizujem rôzne stretnutia a vzdelávacie aktivity zamerané na podnikateľov. Rád diskutujem na témy o podnikaní a usmerňujem správnymi otázkami - takto spoločne hľadáme odpovede a riešenia. Som členom Slovenskej živnostenskej komory (predseda krajskej zložky v Nitre). Mám rád kávu, vo voľnom čase brázdim hory na horskom bicykli.

Viac v kategórii Novinky

Najčítanejšie:

Sledujte nás na Facebooku:

Odoberajte novinky Biznis klubu na Váš mail

* indicates required

Odporúčame



Autori článkov pre portál:

Biznisklub.sk ISSN 2585-9250

Marek Štrba – šéfredaktor

Miroslav Gandžala – účtovníctvo

Ing. Michal Kučera – pokladnice, VRP

JUDr. Ondrej Mizerák – právo a legislatíva

JUDr. Martin Bajužík – advokát

Mgr. Andrej Srnka – technické zabezpečenie / GDPR

JUDr. Katarína Kročková – ochrana osobných údajov / GDPR

Ing. Soňa Ondrejková – biznis mentoring a tvorba individuálnych biznis riešení

JUDr. Lenka Katríková – obchodné právo, ochrana osobných údajov, duševné vlastníctvo

JUDr. Zuzana Niederlandová – právo a legislatíva

Ing. Emil BURÁK, PhD. – ekonóm a daňový odborník

Peter Tomčány – účtovníctvo a účtovné poradenstvo

Krátke informácie zo sveta biznisu

Na vrch