Spojte sa s nami:

Odklad daňového priznania pre „papierovo“ komunikujúcich aj mobilné kancelárie

Novinky

Odklad daňového priznania pre „papierovo“ komunikujúcich aj mobilné kancelárie

Finančná správa zavádza ďalšie opatrenia v snahe vyjsť v ústrety svojim klientom pri plnení si svojich povinností voči finančnej správe a zároveň v snahe chrániť svojich zamestnancov. Pre fyzické a právnické osoby, ktoré s finančnou správou nie sú povinné komunikovať elektronicky, umožní v spolupráci s Ministerstvom financií SR odklad daňového priznania do konca mája. Zároveň na najväčšom daňovom úrade na Slovensku zavedie mobilnú kanceláriu. Cieľom je čo najviac minimalizovať osobné návštevy úradov.

„Blíži sa podávanie daňových priznaní. Podnikatelia u nás ich môžu podať elektronicky. Ale je ešte približne 350 tisíc ľudí – nepodnikateľov, ktorí nemusia s finančnou správou komunikovať elektronicky a ešte doteraz daňové priznanie nepodali. A keďže chceme eliminovať zhromažďovanie sa vo väčších skupinách, zavádzame opatrenie aj v oblasti podávania daňových priznaní,“ povedal Ladislav Kamenický, minister financií SR.

„Finančná správa za ostatné obdobie prijala celý rad opatrení, aby chránila nielen našich klientov, ale aj našich zamestnancov. Uvedomujeme si, že sa nachádzame vo veľmi exponovanom období, preto chceme plnenie si povinností našich klientov v týchto časoch čo najviac uľahčiť. Chceme ešte viac uľahčiť podávanie daňových priznaní tým subjektom, ktoré nie sú s nami povinné komunikovať elektronicky. Vyjdeme im v ústrety aj tak, že ak podajú daňové priznanie a zaplatia daň do konca mája (do 31.5.), budeme naň prihliadať ako na podanie spravené v lehote a v lehote aj zaplatené. Nemusia nám tento „odklad“ nijako oznamovať,“ informovala prezidentka finančnej správy Lenka Wittenbergerová.

Finančná správa upozorňuje, že opatrenie sa týka len tých, ktorí s finančnou správou nie sú povinní komunikovať elektronicky. Netýka sa to teda platiteľov DPH, právnických osôb zapísaných v obchodnom registri a fyzických osôb podnikateľov. Tí komunikujú s finančnou správou elektronicky a majú tak iné možnosti komunikácie ako osobný kontakt. Daňovníci majú navyše zákonnú možnosť si podanie daňového priznania odložiť.

Prezidentka finančnej správy tiež pripomenula, že elektronicky s finančnou správou môže komunikovať ktokoľvek, nielen povinne elektronicky komunikujúce právnické a fyzické osoby – podnikatelia. Elektronická komunikácia s finančnou správou šetrí čas a svoje daňové povinnosti klienti vybavia z pohodlia domova, bez potreby fyzicky navštíviť náš úrad.

Prezidentka finančnej správy Lenka Wittenbergerová však predstavila aj ďalšie opatrenia, ktoré budú platiť na úradoch finančnej správy. „Pred najväčším daňovým úradom v Bratislave, kde je najvyššia koncentrácia ľudí, budú od pondelka (16.03.) daňové priznanie od osôb nekomunikujúcich elektronicky preberať príslušníci finančnej správy v mobilnej dodávke a klienti budú odovzdávať daňové priznanie mimo budovy finančnej správy,“ informovala Wittenbergerová.

Finančná správa v posledných dňoch zaviedla aj ďalšie bezpečnostné opatrenia s cieľom chrániť klientov a zároveň aj pracovníkov finančnej správy

„Obmedzili sme vstup návštev v rámci priestorov finančnej správy a minimalizovali sme osobné rokovania s klientmi mimo klientskych zón, zamedzujeme vstup do našich budov osobám s príznakmi respiračných a prenosných ochorení, stanovili sme minimálnu vzdialenosť medzi klientom a našimi pracovníkmi na min. 2m, regulujeme počet osôb v klientskych zónach, preberáme dokumenty v jednorazových rukaviciach, máme k dispozícii rúška a pripravujeme aj úpravu úradných hodín,“ dodala Wittenbergerová.

Tieto opatrenia rozširujú viaceré, ktoré finančná správa prijala už v minulých týždňoch: pravidelná dezinfekcia priestorov, kľučiek a predmetov, s ktorými prichádzajú zamestnanci aj verejnosť do styku, distribúcia ochranných pracovných pomôcok a dezinfekčných prostriedkov, uprednostňovanie neosobných foriem komunikácie pri riešení pracovných úloh (telefonicky, videoporady, konferenčné hovory), zrušené vzdelávacie aktivity, zrušené zahraničné pracovné cesty a prijímanie zahraničných delegácií a pod.

Cieľom všetkých opatrení je ochrana zdravia zamestnancov finančnej správy a aj klientov. „Opätovne vyzývame aj občanov, využite v kontakte s nami iné formy komunikácie, nie osobné stretnutia,“ doplnila vyzvala prezidentka finančnej správy Lenka Wittenbergerová.

 

Vyjadri svoj názor

Prepájam podnikateľov, organizujem rôzne stretnutia a vzdelávacie aktivity zamerané na podnikateľov. Rád diskutujem na témy o podnikaní a usmerňujem správnymi otázkami - takto spoločne hľadáme odpovede a riešenia. Som členom Slovenskej živnostenskej komory (predseda krajskej zložky v Nitre). Mám rád kávu, vo voľnom čase brázdim hory na horskom bicykli.

Viac v kategórii Novinky

Najčítanejšie:

Sledujte nás na Facebooku:



Odporúčame



Odporúčame:

Autori článkov pre portál:

Biznisklub.sk ISSN 2585-9250

Marek Štrba – šéfredaktor

Miroslav Gandžala – účtovníctvo

Ing. Michal Kučera – pokladnice, VRP

Ing. Ondrej Mizerák M. Sc. – podnikateľské poradenstvo

JUDr. Martin Bajužík – advokát

Mgr. Andrej Srnka – technické zabezpečenie / GDPR

JUDr. Katarína Kročková – ochrana osobných údajov / GDPR

Ing. Soňa Ondrejková – biznis mentoring a tvorba individuálnych biznis riešení

JUDr. Lenka Katríková – obchodné právo, ochrana osobných údajov, duševné vlastníctvo

JUDr. Zuzana Niederlandová – právo a legislatíva

Ing. Emil BURÁK, PhD. – ekonóm a daňový odborník

Peter Tomčány – účtovníctvo a účtovné poradenstvo

 

Zobraziť všetkých autorov

Na vrch