Spojte sa s nami:

Podanie daňových priznaní sa blíži. Podávať sa už budú elektronicky. Máte registráciu?

Novinky

Podanie daňových priznaní sa blíži. Podávať sa už budú elektronicky. Máte registráciu?

Fyzické osoby podnikatelia, ktorým od júla 2018 vznikla povinnosť elektronickej komunikácie, by už viac nemali odkladať registráciu a autorizáciu na portáli finančnej správy. Blížia sa termíny na podanie daňových priznaní k dani z motorových vozidiel (január 2019) a k dani z príjmov (marec 2019). Na papierové podanie už nebude možné prihliadať.

Mnohé fyzické osoby podnikatelia, ktorým od júla vznikla povinnosť elektronickej komunikácie s finančnou správou, ešte nemuseli podávať finančnej správe žiadne dokumenty

To sa už za niekoľko týždňov zmení. Blíži sa termín na podanie daňového priznania k dani z motorových vozidiel, následne aj k dani z príjmu. Preto finančná správa opätovne upozorňuje, aby si fyzické osoby podnikatelia nenechávali registráciu na portáli finančnej správy na poslednú chvíľu.

Aktuálne je na elektronickú komunikáciu s finančnou správou zaregistrovaných už 572 992 subjektov. Koncom roka 2017 ich bolo približne 370 000. Len tento rok sa teda počet elektronicky komunikujúcich daňovníkov zvýšil o viac ako 200 000 subjektov.

Finančná správa podnikla viaceré kroky na to, aby uľahčila elektronickú komunikáciu fyzickým osobám – podnikateľom. Organizuje už druhú sériu školení k elektronickej komunikácii, pripravila informačný leták o základných informáciách, rovnako ako leták so vzorom podávania dokumentov cez portál finančnej správy, spravila redizajn portálu a zlúčila proces registrácie a autorizácie do jedného kroku pre tie fyzické osoby – podnikateľov, ktoré konajú vo svojom mene. Tým výrazne uľahčila proces registrácie a autorizácie na portáli finančnej správy.

Elektronická komunikácia prináša výhody jej používateľom. Daňovník môže podať dokumenty kedykoľvek počas dňa, nie je limitovaný úradnými hodinami daňových a colných úradov, získa jednoduchý prehľad o odoslaných dokumentoch, ušetrí aj finančné prostriedky za poštovné, tlač dokumentov či dopravu na úrady.

Všetky informácie k elektronickej komunikácii sú dostupné na portáli finančnej správy v časti Elektronická komunikácia – praktické informácie pre používateľov“.

 

zdroj: FS SR

 

 

Odoberajte novinky Biznis klubu na Váš mail

* indicates required

 

 

Vyjadri svoj názor

Prepájam podnikateľov, organizujem rôzne stretnutia a vzdelávacie aktivity zamerané na podnikateľov. Rád diskutujem na témy o podnikaní a usmerňujem správnymi otázkami - takto spoločne hľadáme odpovede a riešenia. Som členom Slovenskej živnostenskej komory (predseda krajskej zložky v Nitre). Mám rád kávu, vo voľnom čase brázdim hory na horskom bicykli.

Viac v kategórii Novinky

Najčítanejšie:

Sledujte nás na Facebooku:

Odoberajte novinky Biznis klubu na Váš mail

* indicates required

Odporúčame



Autori článkov pre portál:

Biznisklub.sk ISSN 2585-9250

Marek Štrba – šéfredaktor

Miroslav Gandžala – účtovníctvo

Ing. Michal Kučera – pokladnice, VRP

Ing. Ondrej Mizerák M. Sc. – podnikateľské poradenstvo

JUDr. Martin Bajužík – advokát

Mgr. Andrej Srnka – technické zabezpečenie / GDPR

JUDr. Katarína Kročková – ochrana osobných údajov / GDPR

Ing. Soňa Ondrejková – biznis mentoring a tvorba individuálnych biznis riešení

JUDr. Lenka Katríková – obchodné právo, ochrana osobných údajov, duševné vlastníctvo

JUDr. Zuzana Niederlandová – právo a legislatíva

Ing. Emil BURÁK, PhD. – ekonóm a daňový odborník

Peter Tomčány – účtovníctvo a účtovné poradenstvo

 

Zobraziť všetkých autorov

Krátke informácie zo sveta biznisu

Na vrch