Spojte sa s nami:

Slováci nakupujú v e-shopoch impulzívne, rýchle doručenie je kľúčové

Marketing

Slováci nakupujú v e-shopoch impulzívne, rýchle doručenie je kľúčové

Rozbiehate nový e-commerce biznis? Poznáte správanie slovenského spotrebiteľa? Podľa prieskumov sa Slováci pri nákupoch riadia emóciami viac, ako je európsky priemer. Za kľúčové považujeme aj rýchle doručenie objednaného tovaru. Ako je na tom váš e-shop?

Emócie na prvom mieste

Podľa prieskumov DPD E-shopper, slováci pri online nákupoch podliehajú emóciám a nezriedka nakupujú impulzívne. Až 41 % nákupov v slovenských e-shopoch je výsledkom okamžitého rozhodnutia na základe emócií. Toto číslo je o 5 % vyššie ako celoeurópsky priemer.

Andrea Bačíková zo spoločnosti DPD dodáva, že „zákazníci, ktorí nakupujú na internete pravidelne, sa podľa prieskumu rozhodovali impulzívne až v 50 % prípadov. Slováci nakupujú bez hlbšieho zvažovania najmä hračky a módu.“

Podľa prieskumu rastie počet spotrebiteľov, ktorí tovar vyhľadávajú priamo na konkrétnej stránke, ktorú poznajú a nie na porovnávači alebo prostredníctvom vyhľadávača. V roku 2019 preto bude dôležité budovať si vzťah so svojím cieľovým publikom.

“54 % spotrebiteľov nakupuje cez smartphone”

Zážitok z doručenia zásielky je kľúčový

Za kľúčové považujeme aj rýchle doručenie zásielky. Ideálom je doručenie nasledujúci pracovný deň prípadne expresné doručovacie služby. Až 72 % spotrebiteľov považuje za dôležité vedieť akou kuriérskou spoločnosťou sa bude doručovať ich zásielka a v prípade, že túto kuriérsku spoločnosť považujú za málo dôveryhodnú zvažujú, či vôbec uskutočnia nákup.

Doručenie už nie je len o zaslaní zásielky ale aj o prípadnom vrátení tovaru. Spotrebitelia preferujú e-shopy, kde je možnosť vrátiť tovar bezplatne a bez starostí na náklady obchodu.

Ako vybrať kuriérsku spoločnosť pre svoj biznis?

 

Odoberajte novinky Biznis klubu na Váš mail

* indicates required

Vyjadri svoj názor

Prepájam podnikateľov, organizujem rôzne stretnutia a vzdelávacie aktivity zamerané na podnikateľov. Rád diskutujem na témy o podnikaní a usmerňujem správnymi otázkami - takto spoločne hľadáme odpovede a riešenia. Som členom Slovenskej živnostenskej komory (predseda krajskej zložky v Nitre). Mám rád kávu, vo voľnom čase brázdim hory na horskom bicykli.

Viac v kategórii Marketing

Najčítanejšie:

Sledujte nás na Facebooku:



Odporúčame



Odporúčame:

Autori článkov pre portál:

Biznisklub.sk ISSN 2585-9250

Marek Štrba – šéfredaktor

Miroslav Gandžala – účtovníctvo

Ing. Michal Kučera – pokladnice, VRP

Ing. Ondrej Mizerák M. Sc. – podnikateľské poradenstvo

JUDr. Martin Bajužík – advokát

Mgr. Andrej Srnka – technické zabezpečenie / GDPR

JUDr. Katarína Kročková – ochrana osobných údajov / GDPR

Ing. Soňa Ondrejková – biznis mentoring a tvorba individuálnych biznis riešení

JUDr. Lenka Katríková – obchodné právo, ochrana osobných údajov, duševné vlastníctvo

JUDr. Zuzana Niederlandová – právo a legislatíva

Ing. Emil BURÁK, PhD. – ekonóm a daňový odborník

Peter Tomčány – účtovníctvo a účtovné poradenstvo

 

Zobraziť všetkých autorov

Na vrch