sobota, 13 decembra, 2025
HomeMarketingKde a ako veľké má byť logo na tričku? Pravidlá proporcií a...

Kde a ako veľké má byť logo na tričku? Pravidlá proporcií a umiestnenia

Dizajn a prevedenie tlače pri firemnom brandingu sú dôležité. Umiestnenie a veľkosť loga nie sú len estetické detaily. Rozhodujú o tom, či tričko vyzerá profesionálne, alebo lacno a amatérsky. Príliš veľké firemné logo môže na tričku vyznieť komicky, zatiaľ čo príliš malé ostane takmer neviditeľné a stratí svoj význam.

Ako veľké má byť logo na hrudi?

Firemné logo sa v drvivej väčšine prípadov umiestňuje na hrudník. Ide o najviditeľnejšiu zónu, ktorá pri komunikácii s okolím prirodzene priťahuje pozornosť. Štandardom je ľavá strana hrudníka, teda miesto „nad srdcom“. Pri oblečení pre dospelých, dámskych a pánskych tričkách s potlačou, sa odporúča šírka loga približne 7 – 10 cm, pri detských veľkostiach 5 – 7 cm. Dôležitá je aj jeho vertikálna pozícia. Ideálny je odstup 7 – 10 cm pod výstrihom, aby logo nebolo príliš blízko pri krku ani spadnuté do oblasti brucha.

Každý motív potrebuje dostatok priestoru. Ak sa dostane príliš blízko k švom či k okrajom, narúša to rovnováhu dizajnu a výsledok nevyzerá dobre.

Pri väčších motívoch v strede hrudníka, napríklad pri eventových tričkách alebo merchoch, sa šírka pohybuje okolo 20 – 25 cm. Nadrozmerné potlače, ktoré pokrývajú väčšinu prednej strany, môžu mať šírku až 30 – 35 cm, no vždy je nevyhnutné zohľadniť veľkosť samotného trička. Motív, ktorý vyzerá dobre na XL veľkosti, môže byť na veľkosti S neprimerane veľký.

Iné spôsoby umiestnenia

Ľavá strana hrudníka je ideálna na decentné, reprezentatívne logá, napríklad pre tímové polokošele. Stred hrudníka je vhodný vtedy, keď je potlač na tričká (logo) zároveň hlavným grafickým motívom, čo je charakteristické napríklad pre športové dresy alebo merch tričká. Mnohé firmy sa pohrávajú aj s inými spôsobmi umiestnenia, podmienka je však stále rovnaká – musí byť čitateľné a proporčne primerané tričku.

Logo môže byť netradične pri spodnom leme, na rukáve (2,5 – 10 cm šírka) alebo pri zátylku. Ak má byť výraznejšie, umiestniť ho môžete aj dozadu. Na chrbte sa najčastejšie používa veľké logo alebo text, napríklad názov tímu, podujatia či slogan. Začínať by malo približne 8 – 10 cm pod golierom, aby ho neprekrývala kapucňa a zároveň bolo dobre čitateľné aj z diaľky.

Ak sa podarí zladiť veľkosť potlače, jej umiestnenie, strih a cieľ použitia, z trička sa stane funkčný komunikačný nástroj, ktorý značku reprezentuje presne tak, ako si to zaslúži.

Zdroj obrázku: Andrey Popov / stock.adobe.com

Pridajte komentár

Please enter your comment!
Please enter your name here