Rozbehnúť nový e-commerce biznis dnes nie je ľahká úloha. Konkurencia je vysoká a každý deň pribúdajú nové eshopy, ktoré bojujú o pozornosť zákazníkov. Navyše, ak nemáte veľký rozpočet na reklamu, môže sa zdať, že nie je šanca presadiť sa. V článku vám prezradíme niekoľko tipov, ako rozbehnúť úspešný online obchod, ktorý bude profitovať.
Vyberte si svoju predajnú platformu
Pri výbere predajnej platformy je kľúčové mať jasnú predstavu o svojich potrebách a cieľoch. Zamyslite sa nad tým, čo chcete predávať a aký bude rozsah vašej ponuky – fyzické produkty, digitálne služby alebo kombináciu oboch. Zvážte aj vašu cieľovú skupinu. Preskúmajte, či platforma podporuje platobné brány, prepojenie s účtovnými a marketingovými nástrojmi, alebo redakčnými systémami. Nezabúdajte ani na kvalitnú zákaznícku podporu, na ktorú sa môžete kedykoľvek obrátiť.
Obľúbenou voľbou je cloudová platforma Shopify, ktorá predstavuje all-in-one riešenie pre e-commerce, tzn. kombináciu niekoľkých nástrojov pre online predaj v jednom. Ide o pohodlné riešenie najmä pre podnikateľov, ktorí so svojím biznisom len začínajú. Má užívateľsky prívetivé rozhranie, jednoduchú navigáciu, veľa doplnkov, ktoré je možné priebežne dokupovať, predpripravených šablón s možnosťou prispôsobenia vašej značke a podporuje množstvo platobných brán. Medzi ďalšie obľúbené riešenia patria aj Weebly, Shoptet či Wix.
Dôvera je základom úspešného online predaja
Dôvera vo vašu značku vedie k vyšším konverziám a lojálnym zákazníkom, ktorý sa na web budú vracať. Aby váš e-shop pôsobil profesionálne a spoľahlivo, zamerajte sa na tieto kľúčové stratégie. Poskytnite návštevníkom online chat, ktorý im umožní rýchlo a pohodlne klásť otázky a získať odpovede – ušetríte tak čas a môžete premeniť návštevníkov na zákazníkov. Okrem toho tvorte kvalitný blog (články, vlastné videá a fotografie), ktorý zlepší vašu pozíciu na trhu a poskytne zákazníkom hodnotné informácie. Budujte vzťahy so zákazníkmi aj na iných platformách, napríklad na sociálnych sieťach.
Využívajte marketingové nástroje
Instagram, ako vizuálna platforma, je ideálny na kreatívnu prezentáciu vašich produktov. Shopify je navyše možné s Instagramom prepojiť, čo umožní osobnejšie sa spojiť s publikom a zvýšiť predaj vďaka jednoduchému a plynulému nákupnému procesu priamo v aplikácii.
Okrem integrácie sociálnych médií ponúka aj ďalšie marketingové nástroje, napríklad e-mail marketing. Pomocou e-mail marketingu môžete informovať o akciách, pripomínať opustené košíky, čo výrazne zvyšuje šancu na dokončenie nákupu alebo zdieľať rôzne zaujímavosti. Platforma navyše umožňuje generovať zľavové kódy alebo kupóny, ktoré môžu taktiež podporiť predaj.
Dôležitá je aj SEO optimalizácia – nemala by byť však zameraná výlučne na vyhľadávače, musí tiež zohľadňovať potreby a správanie zákazníka. Kvalitné SEO by tak malo viesť k zlepšeniu používateľskej skúsenosti, relevantnému obsahu a ľahkej orientácii, čo vo výsledku prispieva nielen k lepšej pozícii vo vyhľadávačoch, ale aj konverziám.
Uľahčite zákazníkom hľadanie
Aj keď sa to zdá samozrejmé, často sa stáva, že zložité usporiadanie produktov sťažuje orientáciu na stránke. Dizajn vášho eshopu by mal byť jednoduchý, prehľadný a kategórie dobre definované, aby návštevník vykonal čo najmenej kliknutí na cesta za svojím cieľom. Pomôžu vám aj nástroje ako interný vyhľadávač, živý chat či chatbot. Vďaka týmto krokom môžete zlepšiť celkový zážitok zákazníka, zvýšiť interakciu a zároveň znížiť mieru okamžitého opustenia stránky.
Uvažujete nad spustením e-shopu na platforme Shoptet alebo Shopify, prípadne potrebujete len vykonať drobné úpravy a nastavenia? Webhut vám pomôže rozbehnúť ziskový e-shop.
Zdroj foto: Luke / Adobestock.com