štvrtok, 23 mája, 2024
HomeE-commerceTikTok reklama v roku 2024

TikTok reklama v roku 2024

TikTok je činská sociálna sieť, ktorá funguje už od roku 2017. Obsah na tejto sociálnej sieti je zameraný prevažne na mladších ľudí, no využíva ju aj mnoho ľudí v produktívnom veku. Reklamu na TikToku využívajú mnohé známe značky, keďže si dobre uvedomujú, že na TikToku je ich súčasná ale hlavne budúca cieľová skupina zákazníkov.

Buďte súčasťou tohto trendu a vášmu podnikaniu to môže exponenciálne pomôcť zvýšiť počet objednávok. V článku sa dozviete o trendoch ohľadom TikTok reklamy v súčasnosti a o tom, ako vám to môže pomôcť pri podnikaní alebo pri začatí biznisu.

Na nasledujúcom grafe sa nachádza znázornený celkový počet stiahnutí aplikácie TikTok globálne. Graf je rozdelený na jednotlivé kvartálne obdobia a končí v 1. Kvartáli 2023. Z grafu môžete vidieť, že TikTok za posledné obdobia raketovo rastie a jej predpoklad, že aj rásť v budúcnosti bude.

TikTok reklama v roku 2024 - infografika rastu používateľov aplikácie
Zdroj: https://www.smart-home-fox.de/tiktok-nutzer-statistiken

TikTok reklama na Slovensku

Napriek rastúcej popularite momentálne Slovensko ešte nie je v oficiálnom zozname krajín TikTok Business Centre. Česká republika však už v zozname je, teda môžeme očakávať aj pridanie Slovenska. Z pohľadu TikToku ako globálneho korporátu ide však o malý trh, ktorý nie je prioritou. Preto ťažko povedať, ako dlho si ešte počkáme.

Oficiálne nastavenie reklám v Business Centre TikToku je však len jednou z foriem propagácie a reklamy na platforme. V nadviazaní spolupráce s infuencermi na TikToku vám nič nebráni. Tí môžu váš produkt začleniť do ich obsahu, odkomunikovať jeho výhody a vlastnosti, a dostať tak vašu značku do povedomia medzi desať tisícmi či stá tisícmi odberateľov.

Ďalším spôsobom, ako využiť TikTok na zviditeľnenie je budovanie vlastného profilu a komunity. Tento spôsob je náročnejší, pretože vyžaduje pravidelnú tvorbu zábavného a originálneho obsahu.

TikTok reklama v roku 2024 - ukážka profilu Nicy Centrum v Bratislave ako príklad
Zdroj: https://www.tiktok.com/@nivycentrum

Svetlým príkladom budovania komunity na TikToku z našich končín je profil obchodného centra Nivy v Bratislave, kde svojim vtipným, no zároveň relevantným obsahom, bavia tisíce sledujúcich. Na ich profile dokonca nájdete virálne videá s pozretiami nad milión.

Pomocou tejto platformy sa dostávajú do povedomia a zvyšujú počet návštevníkov a zákazníkov. Ak máte možnosti a nápady, ako vytvoriť zaujímavý obsah pre svoje podnikanie alebo značku, určite to skúste na TikToku.

V akom formáte je TikTok reklama?

TikTok reklama je krátke video, ktoré sa zobrazuje v pásme s obsahom, ktorý užívatelia prezerajú. Tieto reklamy budú stále krátke, obvykle trvajúce 15-60 sekúnd, čo zodpovedá charakteristickému formátu TikToku. V rámci Tiktoku je možne natáčať aj videa v rozsahu 3-10 minút, táto možnosť sa však využíva len zriedkavo.

Interaktivita a možnosť „Swipe Up“

Na interaktivitu je naďalej kladený dôležitý dôraz. Reklamy obsahujú tlačidlo „Swipe Up , čo znamená potiahnutie nahor, ktoré umožní rýchlo prejsť na webové stránky alebo ďalší obsah.  Reklamy na TikTok sa stávajú interaktívne, umožňujúce používateľom zapojiť sa do obsahu reklamy, napríklad hlasovaním alebo odpovedaním na otázky.

Široké možnosti presného zacielenia reklamy

Personalizácia reklám je v súčasnosti dôležitá. TikTok stále zbiera údaje o používateľoch a prispôsobuje reklamný obsah na základe ich správania, záujmov a demografických údajov. Týmto spôsobom sú reklamy viac špecifický cielené na konkrétne skupiny používateľov. Každý divák ma iné preferencie na obsah a pre TikTok je to kľúčové aby diváci dostali ponuky, ktoré sú pre nich relevantné.

Analyzovanie údajov je dôležitou súčasťou stratégie TikToku. Čínska spoločnosť bude v rámci TikToku ponúkať spoločnostiam pokročilú analýzu údajov a dát, ktorá umožní meranie účinnosti reklamných kampaní a ich optimalizáciu na základe dosiahnutých výsledkov. Celý svet je hlavne o informáciách a ich správnom zbere a použití. Efektívna reklamná kampaň musí disponovať veľkým množstvom reálnych a aktuálnych dát, aby bola úspešná.

Prečítajte si: 5 spôsobov ako zarábať na internete z pohodlia domova

Potenciál spolupráce s influencermi

Spolupráca s influencermi je naďalej populárnou formou reklamy. Značky spolupracujú s populárnymi tvorcami obsahu, ktorí majú veľkú fanúšikovskú základňu, aby získali viac pozornosti a dôveryhodnosti v rámci vzťahu s potenciálnymi divákmi alebo návštevníkmi. Mnohé firmy spolupracujú aj s youtubermi, ktorí sa tešia veľkej obľube, hlavne medzi mladými.

Ako sa dohodnúť na spolupráci? Nájdete si populárnych influencerov pre oblasť vášho podnikania. Klasikou sú beauty influencerky pre krémiky, bieliace zubné pasy, kolagény a podobne, no dnes už nájdete influencerov takmer pre každý niche. Oslovíte ich s ponukou predstavenia vášho produktu ich komunite za odmenu formou jednorazovej platby, darovania produktov alebo provízie z predaja prostredníctvom affiliate marketingu.

Nové druhy reklamných formátov

Okrem in-feed reklám sa očakáva aj množstvo ďalších reklamných formátov, ako sú reklamy v Stories (príbehy), branded challenges (súťaže s logom značky) a ďalšie inovatívne prístupy k prezentácii produktov a značiek. Pre TikTok je dôležité neustále pracovať na tejto oblasti, aby uspokojovali nároky a požiadavky inzerentov.

Trendy ako využiť TikTok pre budovanie komunity zákazníkov

V nasledujúcich odsekoch si identifikujeme niekoľko spôsobov ako optimálne a efektívne pracovať s vašou súčasnou alebo budúcou komunitou na sociálnej sieti TikTok. Zaslúžite si ich poznať tak, aby vaše podnikanie bolo úspešnejšie z pohľadu budovania vzťahu so zákazníkmi alebo fanúšikmi.

TikTok reklama v roku 2024 - ukážka profilu známej značky Nike ako príklad
Skvelým príkladom budovania komunity na TikToku je značka Nike. Zdroj: https://www.tiktok.com/@nike

Inšpirujte k akcii vtipným a špecifickým obsahom, ktorý udrží pozornosť diváka. Efektívny trik na udržanie pozornosti divákov sú titulky alebo synchronizácia zvukov s prechodmi. TikTok zobrazuje obsah hlavne na základe príťažlivosti pre diváka, teda dĺžky pozerania videá, udržania pozornosti a zvýšenie času strávenom na TikToku samotnom. Algoritmus funguje inak ako na Facebooku alebo Instagrame. Môže vám to priniesť rastúce obchodné výsledky, ak zábavu zaradíte ako prioritu.

Na TikToku chcú ľudia zažívať hlavne radosť, odreagovanie sa od bežného života. TikTok je „vlastný svet“, plný rôznorodého obsahu. Ľudia sa chcú hlavne baviť, byť šťastnými a TikTok im to umožňuje. Prispôsobte tomu aj váš obsah, tak aby ľudia v spojitosti s vašou značkou, podnikaním cítili radosť, usmievali sa. Dá sa to docieliť vtipnou pointou videa na konci alebo vtipnými narážkami. Vyžaduje to hlavne inšpirujúcu kreativitu.

Vytvárajte ideály pre vašu komunitu. Každý chce niekam patriť, ľudia sa snažia byť v určitej skupine alebo komunite celkovo v živote. Každá skupina ma určite spoločne znaky, hodnoty a ideály. Pripomínajte ich pravidelné, vytvárajte nové kľúčové slova v spojitosti s vašim podnikaním alebo propagáciou. Vytvorí vám to bližší a efektívnejší vzťah s komunitou a novými fanúšikmi, ktorí viac nakúpia produkty.

Pri tvorbe obsahu nezabúdajte na atraktívny vizuál, ktorý zaujme. Cieľom je získať a udržať pozornosť sledujúcich, pričom konkurencia je obrovská. Nebojte sa preto pracovať s psychológiou farieb.

TikTok reklamy v roku 2023 a v nasledujúcich rokoch budú pravdepodobne stále dôležitejším spôsobom, ako osloviť mladšiu cieľovú skupinu a je vhodne využiť popularitu tejto platformy pre marketing a propagáciu produktov a značiek. Treba isť týmto trendom naproti a „naskočiť na vlak “, kým nie je neskoro.

Pridajte komentár

Please enter your comment!
Please enter your name here